Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Η Μεγάλη Εδομάδα



Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου, και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο με την Ανάσταση του Κυρίου μας.
Ολες η Άγιες αυτές ημέρες είναι αφιερωμένες στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού μας.
Καθεμιά απ' τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας είναι αφιερωμένη και σε κάποιο ή κάποια επιμέρους περιστατικά των Παθών του.

Η Μεγάλη Δευτέρα

Τη Μεγάλη Δευτέρα κυριαρχούν δύο γεγονότα:
α) Η ζωή του Ιωσήφ του 11ου γιού του Πατριάρχη Ια-κώβ, του ονομαζόμενου Παγκάλου, δηλαδή του ωραίου στο σώμα και τη ψυχή. Ο Ιωσήφ προεικονίζει με την περιπέτειά του (που πουλήθηκε σκλάβος στην Αίγυπτο) τον ίδιο τον Χριστό και το πάθος Του.
β) Το περιστατικό της άκαρπης συκιάς που ξέρανε ο Χρισ-τός (Ματθ. 21, 18-22). Συμβολίζει τη ζωή του Ισραηλιτικού λαού που ήταν άκαρπη από καλά έργα όσο και κάθε άνθρωπο που στερείται πνευματικών καρπών, αρετών.


Η Μεγάλη Τριτη

Το σχετικό ευαγγέλιο αναφέρει τη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού κατά της υποκρισίας των Γραμματέων και των Φαρισαίων. Ακούγονται οι δύο παραβολές της ημέρας που συνδέονται με την προετοιμασία για την τελική κρίση και φωτίζουν τη σχέση των ανθρώπων με τον Θεό:
α) Των δέκα παρθένων: «Πέντε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι» και είχαν πάρει μαζί με τα λυχνάρια τους και αρκετό λάδι, «πέντε ήσαν μωραί», τα λυχνάρια τους έσβησαν και δεν έγιναν δεκτές στο γαμήλιο δείπνο.
β) Των ταλάντων: μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε και να αυξάνουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.


Η Μεγάλη Τετάρτη

Είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47) που μετανιω-μένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο, και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της, γιατί έδειξε μεγά-λη αγάπη και πίστη στον Κύριο, ενώ ψάλλεται ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή τροπάρια της θρησκευτικής υμνολογίας. Το τροπάριο της Κασσιανής.
Το απόγευμα της Μ. Τετάρτης τελείται στις εκκλησίες μας το Μυστήριο του Μεγάλου Ευχελαίου. Δια-βάζονται Επτά ευαγγέλια και Επτά ευχές και ο ιερέας «σταυρώνει» τους πιστούς με το αγιασμένο λάδι στο μέτωπο, στο πιγούνι, στα μάγουλα και τις παλάμες.




Η Μεγάλη Πέμπτη

Ο Μυστικός Δείπνος, δηλαδή το δείπνο του Ιησού Χριστού με τους 12 Αποστόλους, όπως περιγράφεται στα Ευαγγέλια του Ματθαίου (26, 17-30α), του Μάρκου (14, 12-26) και του Λουκά (22, 7-23), όπου ο Κύριος μας παρέδωσε το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Ο Ιερός Νιπτήρας, δηλαδή το πλύσιμο των ποδιών των 12 Αποστόλων από τον Ιησού Χριστό, όπως περιγράφεται στα Ευαγγέλια του Ματθαίου (23, 6-12), του Λουκά (22, 24-28) και του Ιωάννη (13, 1-20), δίνοντας ο ίδιος το παράδειγμα για τον τρόπο που πρέπει να διακονούμε ο ένας τον άλλον.
Η Υπερφυής Προσευχή, δηλαδή η προσευχή του Ιησού προς τον Πατέρα του μετά τον Μυστικό Δείπνο και λίγο πριν τη σύλληψή του, όπως περιγ-ράφεται στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη (17, 1-26), όπου φανε-ρώθηκε πλήρως και η τέλεια ανθρώπινη φύση Του, μέσα από τα συναισθήματα που βί-ωσε τις ώρες της αγωνίας αλλά και την αποδοχή του Θείου θελήματος.
Η προδοσία του Ιούδα η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του Ιησού, όπως περιγράφεται στα Ευαγγέλια του Ματθαίου (26, 47-56), του Μάρκου (14, 43-50), του Λουκά (22, 47-53) και του Ιωάννη (18, 1-11).


Η Μεγάλη Παρασκευή

Μεγάλη Παρασκευή (βράδυ Μ. Πέμπτης)
Τελείται η «Ακολουθία των Παθών» όπου θυμόμαστε και βιώνουμε τα Σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού μας. Δηλαδή:
τα πτυσίματα,
τα μαστιγώματα,
τις κοροϊδίες,
τους εξευτελισμούς, τα κτυπήματα, το αγκάθινο στεφάνι και κυρίως
την Σταύρωση και τον Θάνατο του Χριστού μας.
Μεγάλη Παρασκευή (πρωί)
Θυμόμαστε το γεγονός της Ταφής του Κυρίου και
την Κάθοδό Του στον Άδη, όπου κήρυξε σε όλους τους νεκρούς.
Τελούνται η Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και η Ακολουθία της Αποκαθήλωσης, δηλ. η Ταφή του Κυρίου από τον Ιωσήφ τον Αριμαθαίας και τον Νικόδημο τον Φαρισαίο, μέλος του Μεγάλου Συμβουλίου και κρυφό μαθητή του Κυρίου.
Μεγάλη Παρασκευή (βράδυ)
Ψάλλονται τα Εγκώμια του επιτάφιου θρήνου και γίνεται η περιφορά του Επιταφίου.

Το Μεγάλο Σάββατο

Η 1η Ανάσταση, δηλαδή το προανάκρουσμα της Αναστάσεως που μεταδίδουν οι ύμνοι και της προσμονής της λύτρωσης όλης της κτίσης από την φθορά και τον θάνατο!
Μεγάλο Σάββατο (12μμ βράδυ, Κυριακή)
Η ζωηφόρος Ανάσταση του Κυρίου μας, ήττα του θανάτου και της φθοράς και αφή του Αγίου Φωτός στον κόσμο από τον Πανάγιο Τάφο.


Επιμέλεια απο Ζ με Πηγές: εικόνες web, κείμενο: http://tinyurl.com/c22jk2m

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Εκκλησιασμός των μαθητών της ενορίας και του Δήμου μας

Απο τη Δευτέρα 22-04-2013 εως και την Παρασκευή 26-04-2013 καθημερινά εκκλησιάστηκαν στον Ναό μας 2.500 μαθητές απο τα σχολεία της ενορίας και του Δήμου γενικότερα.
Παρακολούθησαν τη Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Δώρων ,άκουσαν επίκαιρη ομιλία και στη συνέχεια τους δόθηκε εικόνα των Παμμεγίστων Ταξιαρχών.

Το Σάββατο 27-04-2013 θα εκκλησιαστούν τμήματα των κατηχητικών σχολείων και μαθητές φροντιστηρίων και στη συνέχεια θα προσφερθεί πρωινό γεύμα στο πνευματικό κέντρο.
Κάποια από τα παιδιά εκδήλωσαν την επιθυμία να εξομολογηθούν και ορίστηκε πως θα γίνει 27-04-2013

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Απο την Φωνή των Πειραιωτών

ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΣΤΟΝ ΤΑΞΙΑΡΧΗ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ




Αθρόα ήταν η προσέλευση των πιστών στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών Κορυδαλλού στον Εσπερινό της Ε΄ Κυριακής των Νηστειών. Το χριστεπώνυμο ποίμνιο μετά τον κατανυκτικό Εσπερινό πήρε ευλογία με την προσκύνηση Ιερού Λειψάνου του Αγίου Αντωνίου και τμήματος της Ιεράς Κάρας του Αγίου Θωμά. Τα Ιερά Λείψανα αυτά φυλάσσονται στον Ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου Κερατσινίου και τα μετέφερε στον Ταξιάρχη ο π. Κωνσταντίνος Τερκενσίδης, προϊστάμενος του Αγίου Αντωνίου, όταν ήλθε προσκεκλημένος από τον Ταξιάρχη για να απευθύνει λόγους ενισχυτικούς του πνευματικού αγώνα των Χριστιανών.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία αποδίδει ιδιαίτερη τιμή στα ιερά λείψανα των αγίων, γιατί αποτελούν για τους πιστούς «ταμεία χάριτος, πηγές ιαμάτων, απτή αίσθηση της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος και της ζωογόνου αύρας που εμφυσά στην ζωή της Εκκλησίας». Εκφράζουν την προσδοκία της Αναστάσεως! Μάλιστα αυτός είναι ο λόγος που αρκετοί διώκτες των Χριστιανών έκαιγαν τα σώματα των μαρτύρων και τα εξαφάνιζαν με κάθε τρόπο, γιατί νόμιζαν πως έτσι θα εξαφάνιζαν και την ελπίδα της Αναστάσεως, η οποία ενθάρρυνε τους πιστούς και τους έδινε δύναμη.

Ο ασπασμός των αγίων λειψάνων μεταγγίζει Χάρη στο σώμα μας και προσφέρει πρόγευση του μυστηρίου του Θεανθρώπου. Αυτή η μετάγγιση της Ζωής του Θεού μέσα στα σώματά μας από τα ζωηφόρα σώματα των Αγίων μάς οδηγεί σε έναν υλικοπνευματικό δρόμο, τα θεμέλια του οποίου έχουν θέσει οι Πατέρες της Εκκλησίας.

Από την Φωνή των Πειραιωτών

«Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΟΠΛΟ ΙΣΧΥΡΟ ΣΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΑΓΩΝΑ» ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ




Την Κυριακή 21 Απριλίου στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών Κορυδαλλού, μετά τον Κατανυκτικό Εσπερινό, είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε την ομιλία του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Κωνσταντίνου Τερκενσίδη, Προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίου Αντωνίου Κερατσινίου και Διευθυντού των Σχολών της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας. Ο π. Κωνσταντίνος είχε προσκληθεί από τους ιερείς των Ταξιαρχών, για να ενισχύσει κι εκείνος με τους λόγους του τον πνευματικό αγώνα των πιστών στις μέρες της Σαρακοστής, οι οποίες είναι πια ιδιαίτερα δύσκολες και η βοήθεια πανταχόθεν είναι τόσο αναγκαία κι επιτακτική.

Μέσα από την μεγάλη του πείρα και την πνευματικότητα ο π. Κωνσταντίνος επέλεξε να μιλήσει για την προσευχή και να εξάρει την θεία επίδρασή της στις ψυχές των ανθρώπων. Μια και ήταν η Ε΄ Κυριακή των Νηστειών, που η Εκκλησία μας εόρταζε την μνήμη της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, ο ομιλητής θέλησε να τονίσει πως η προσευχή ήταν το πνευματικό όπλο που κράτησε την Οσία ζωντανή στην έρημο για 40 ολόκληρα χρόνια.

Το όπλο της προσευχής σχετίζεται με την σωτηρία του ανθρώπου. «Γρηγορείτε και προσεύχεσθε ίνα μη εισέλθητε εις πειρασμόν». Και οι Άγιοι Ένδοξοι Απόστολοι νιώθουν την ανάγκη της προσευχής και παρακαλούν τον Ιησού να τους διδάξει πώς να προσεύχονται. Κορύφωσή της είναι η νοερά προσευχή, αυτή που γίνεται με τον νου και κατορθώνεται, όταν ο νους ελευθερωθεί από την υποδούλωσή του στην λογική, τα πάθη και τον κόσμο και εισέρχεται στην καρδιά. «Προσευχήσου, αδελφέ μου, με γαλήνη», γράφει ο Νικήτας Στηθάτος. Κάθε προσευχή, για να είναι ευπρόσδεκτη, πρέπει να γίνεται με γαλήνη, ηρεμία και ειρήνη στη ψυχή. Πρέπει να είμαστε δοσμένοι στην προσευχή, για να επισκιάσει την ψυχή μας τελικά η χάρις του Θεού. Επίσης να είναι αδιάλειπτη η προσευχή, χωρίς διακοπές, αφού και ο διάβολος αδιάλειπτα καραδοκεί να μας παρασύρει. Όταν ο άνθρωπος φωνάζει τον Κύριο αδιαλείπτως, δεν πρόκειται ποτέ να πέσει σε αμαρτία.

Η προσευχή είναι μητέρα όλων των αρετών. Καμία αρετή δεν αρχίζει, αν δεν περάσει από τη προσευχή. Στην προσευχή γεννιούνται η συντριβή, τα δάκρυα και η κατάνυξη. Ο άνθρωπος που προσεύχεται πρέπει να έχει την αίσθηση της αμαρτωλότητάς του, όπως ο Τελώνης που σώθηκε, ενώ ο Φαρισαίος κατακρίθηκε. Η προσευχή προφυλάσσει από την φιλαυτία, την ματαιοδοξία και την υπερηφάνεια. Για να είναι δε καρποφορούσα, πρέπει να υπάρχει στον άνθρωπο διάθεση συγχωρητικότητας προς τους άλλους. Να ζητάμε πράγματα κατά Θεόν συμφέροντα στην ψυχή και σωτηριώδη και να μην αδημονούμε και απελπιζόμαστε, επειδή δεν γίνονται τα αιτήματά μας, αλλά να έχουμε υπομονή κι εμπιστοσύνη στην Θεία Βούληση. Κι όσο ο Θεός αργεί, τόσο περισσότερο οφείλουμε με κόπο να ζητούμε την δωρεά Του.

Να ευχαριστούμε πάντα τον Θεό στην προσευχή μας, άσχετα αν δεν ικανοποιεί τα αιτήματά μας. Αναβάλλει, για να φανεί η πίστη μας. Είτε λαμβάνουμε είτε όχι, πάντα να ευχαριστούμε, γιατί αξιωνόμαστε με την προσευχή να συνομιλούμε με τον Κύριο. «Έλαβες εν τω μη λαβείν». «Το δε συμφερόντως αποτυχείν επιτυχείν εστίν». Το μέγα πρόβλημα της ανθρώπινης ύπαρξης είναι να ανέβει ψηλότερα και η προσευχή είναι το μέσον γι’ αυτήν την ανάβαση.

Ο Προϊστάμενος του Ταξιάρχη π. Γεώργιος Ζώρζος ευχαρίστησε τον π. Κωνσταντίνο Τερκενσίδη και ευχήθηκε προς τον πανοικτίρμονα Κύριο να μας έχει υπό την σκέπη Του. Τόνισε δε ότι πρέπει να είμαστε ήσυχοι, γιατί ο Θεός ό,τι κάνει το κάνει για το συμφέρον της ψυχής μας.


Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Ευχές από τους Ιερείς του Ναού

Σε λίγες ημέρες θα συνεορτάσουμε το Θείον Πάθος και την ένδοξη Ανάσταση του Λυτρωτή μας Σωτήρος Χριστού.
Αισθανόμενοι την ευεργεσία από τον Δωρεοδότη Κυρίου μας για την μετοχή μας στην αιωνιότητα, ας ατενίσουμε τους συνανθρώπους μας με περισσότερη ειλικρίνεια, αγάπη και συμπάθεια.

Με εόρτιες ευχές,
Οι Ιερείς του Ναού

ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ 
ΕΤΟΣ 2013
Κυριακή των Βαϊων
7.00πμ Όρθρος και Θεία Λειτουργία
7.00μμ Ακολουθία του Νυμφίου
Μεγάλη Δευτέρα
7.00πμ Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία
7.00μμ Ακολουθία του Νυμφίου
Μεγάλη Τρίτη
7.00πμ Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία
7.00μμ Ακολουθία του Νυμφίου
Μεγάλη Τετάρτη
7.00πμ Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία
5.00μμ Ιερόν Ευχέλαιον
7.00μμ Ακολουθία του Νιπτήρος
Μεγάλη Πέμπτη
5.30πμ Θεία Λειτουργία δια τους εργαζομένους
7.00πμ Θεία Λειτουργία
7.00μμ Ακολουθία των Αγίων Παθών χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτη μας κ.κ.Αλεξίου
(ενημερώνουμε τους ευσεβείς ενορίτες μας ότι η Θεία Κοινωνία θα μεταδίδεται από τις 6.15πμ-9.30πμ)
Μεγάλη Παρασκευή
8.00πμ Ακολουθία Μεγάλων Ωρών
10.00πμ Μέγας Εσπερινός Αποκαθήλωσις
7.00μμ Λιτάνευσις του Επιταφίου διά των οδών Αιγαίου-Γ.Γεννηματά-Ταξιαρχών-Καυκάσου-Αιγαίου.
Μεγάλο Σαββάτο 
6.00πμ Θεία Λειτουργία διά τους εργαζόμενους
8.00πμ Θεία Λειτουργία επί του Ιερού Κουβούκλιου
11.00μμ Εναρκτήριος Ακολουθία 
12.00μμ Τελετή της Αναστάσεως και ακολούθως Θεία Λειτουργία έως τις 1.30πμ
(ενημερώνουμε τους ευσεβείς ενορίτες μας ότι η Θεία Κοινωνία θα μεταδίδεται από τις 6.45πμ-10.00πμ
Κυριακή του Πάσχα
6.00μμ Μέγας Εσπερινός της Αγάπης

Ακάθιστος ύμνος

Ακάθιστος ύμνος ονομάζεται γενικά κάθε ορθόδοξος χριστιανικός ύμνος ο οποίος ψάλλεται από τους χριστιανούς πιστούς σε όρθια στάση. Έχει επικρατήσει όμως να λέγεται έτσι ένας ύμνος («Κοντάκιο») της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τιμήν της Θεοτόκου, ο οποίος ψάλλεται στους ναούς τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε «οίκος» ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα).
Ο Ακάθιστος ύμνος θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας. Είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας. Η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και πλουτίζεται από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ). Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο. πηγή:(http://el.wikipedia.org/wiki/)




Στον Ιερό Ναο μας είχαμε την τιμητική επίσκεψη του Θεοφιλέστατου Επισκόπου Χριστιανουπόλεως κ. Προκοπίου




Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Ανακοίνωση

Την Κυριακή στις 21 Απριλίου 2013 και ώρα 5.00μμ θα γίνει κατανυκτικός Εσπερινός και θα έχουμε την τιμή να μας μιλήσει ο Πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Τερκενσίδης

Επίσης την ίδια ημέρα τα κατηχητικά σχολεία έχουν ετοιμάσει εορταστική εκδήλωση για το Πάσχα η ώρα 4.30 έως 6.00

Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Από την μηνιαία έκδοση Ομολογία

Αποκομίσαμε δύο σελίδες από τήν μηνιαία έκδοση ενημέρωσης και πνευματικής οικοδομής της Ιεράς Μητρόπολης Νικαίας Ομολογία.
Ο π. Γεώργιος Φραγκιαδάκης γράφει για τον Ακάθηστο Υμνο όπου και ψάλεται την Μεγάλη Τεσσαρακοστή καθώς και για τον Δήμο μας όπου και αναφέρει κάποια ιστορικά στοιχεία.



Τέταρτοι Χαιρετισμοί

H Τέταρτη Στάση των Χαιρετησμών ύπο τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας Νικαίας κ.Αλεξίου και ευσεβείς ενορίτες μας.













Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Διανομή δεμάτων αγάπης σε 210 οικογένειες

Σήμερα το απόγευμα στο πνευματικό κέντρο του Ιερού μας Ναού στα πλαίσια της τακτικής ενίσχυσης των απόρων συνανθρώπων μας διανεμήθηκαν δέματα ειδών διατροφής και καθαριότητος και οικονομικά βοηθήματα σε πολύτεκνες και άνεργες οικογένειες!Να σημειωθεί ότι ο προιστάμενος του Ναού πατήρ Γεώργιος  απηύθυνε σε όλους σύντομο χαιρετισμό με μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας και τόνισε πως η εκκλησία θα βρίσκεται συνεχώς στο πλευρό τους και δεν θα πρέπει να αισθάνονται τώρα μειωμένοι έναντι των άλλων ανθρώπων γιατί αυτή η δοκιμασία είναι προσωρινή και θα τους συντροφεύει η διαρκής προσευχή των ιερέων.Στη συνέχεια μετέφερε τις ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νικαίας κ.Αλεξίου ο οποίος είναι ο έμπνευσης αυτού του φιλανθρωπικού έργου αφού καθημερινά προσφέρει 1600 μερίδες φαγητού και συντηρεί μηνιαίως 3000 άπορες οικογένειες.

Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Στον Ι.Ν. Παμμεγιστων Ταξιαρχών Κορυδαλλού

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟΝ Ι. Ν. ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ


 Την Κυριακή 31 Μαρτίου στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών Κορυδαλλού, μετά τον Κατανυκτικό Εσπερινό, ακούσαμε την ομιλία του Αρχιμανδρίτου Χριστοφόρου Αγγελόπουλου, αρχιερατικού επιτρόπου Αιγάλεω και Προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίου Σπυρίδωνος Αιγάλεω. Προσκεκλημένος από τον Ταξιάρχη για να απευθύνει λίγα λόγια σχετικά με την πνευματική μας προετοιμασία κατά την διάρκεια της Σαρακοστής, ο π. Χριστοφόρος ανέλυσε την «Προσευχή της μεγάλης Σαρακοστής», την οποίαν η Παράδοση αποδίδει στον Άγιο Εφραίμ τον Σύρο.




«Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου, πνεύμα αργίας, περιεργείας, φιλαρχίας και αργολογίας μη μοι δως. Πνεύμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονής και αγάπης χάρισαί μοι τω Σω δούλω. Ναι, Κύριε Βασιλεύ, δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου. Ότι ευλογητός ει εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.»

Με την Προσευχή ξεκίνησε ο π. Χριστοφόρος και τόνισε ότι κατέχει σημαντική θέση στην λατρεία της μεγάλης Σαρακοστής, επειδή απαριθμεί όλα τα αρνητικά και τα θετικά στοιχεία της μετάνοιας και αποτελεί «κανόνα ελέγχου» του προσωπικού μας αγώνα. Ο αγώνας μας σκοπεύει στην απελευθέρωσή μας από τέσσερις «βαριές» πνευματικές ασθένειες, που στιγματίζουν την ζωή μας και δεν μας αφήνουν να επιστρέψουμε στον Θεό.

Η πρώτη ασθένεια είναι η αργία, η τεμπελιά και η παθητικότητα ολόκληρης της ύπαρξής μας, που αποτελεί την ρίζα της αμαρτίας, γιατί δηλητηριάζει κάθε πνευματική ενεργητικότητα και οδηγεί την ζωή σε μια ατέλειωτη πνευματική φθορά. Το αποτέλεσμα της αργίας είναι η λιποψυχία, εκείνη η κατάσταση της δειλίας, που θεωρείται ο μεγαλύτερος κίνδυνος της ψυχής, γιατί είναι η αποθάρρυνση και η ανικανότητα του ανθρώπου να βλέπει κάτι καλό ή θετικό. Οδηγεί στον αρνητισμό και την απαισιοδοξία και αποτελεί αυτοκτονία της ψυχής. Η αργία και η λιποψυχία γεμίζουν τη ζωή μας με τον πόθο της φιλαρχίας, της τρίτης ασθένειας της ψυχής που κάνει τη ζωή άδεια, χωρίς νόημα. Αν η ζωή δεν είναι προσανατολισμένη προς τον Θεό, τότε γίνεται εγωκεντρική και τα πάντα γύρω γίνονται τα μέσα για την ικανοποίηση του εγωισμού του ανθρώπου. Η τέταρτη ασθένεια είναι η αργολογία. Προικισμένος ο άνθρωπος από τον Θεό με το χάρισμα του λόγου είναι «σφραγισμένος» με την Θεία Εικόνα, γιατί ο ίδιος ο Θεός αποκαλύφθηκε ως Λόγος. Ο λόγος είναι το ύψιστο δώρο, αλλά και ο ισχυρότερος κίνδυνος, γιατί ο λόγος σώζει και ο λόγος σκοτώνει, ο λόγος εμπνέει και ο λόγος δηλητηριάζει, ο λόγος είναι το μέσον της Αλήθειας, αλλά και το μέσον για το δαιμονικό ψέμα.

Επίσης τέσσερις είναι και οι θετικοί σκοποί της μετάνοιας. Η σωφροσύνη, την οποίαν ο Χριστός επαναφέρει ως ολότητα μέσα μας αποκαθιστώντας την αληθινή κλίμακα των αξιών οδηγώντας μας πίσω στον Θεό. Η ταπεινοφροσύνη, που είναι η νίκη της αλήθειας μέσα μας και η απομάκρυνση του ψεύδους. Η υπομονή, μια αληθινά θεϊκή αρετή, καθόσον ο Θεός είναι υπομονητικός, γιατί βλέπει το βάθος των πραγμάτων. Ο άνθρωπος όσο πιο κοντά έρχεται στον Θεό τόσο πιο υπομονητικός γίνεται και μπορεί να εκτιμά όλα τα όντα ξεφεύγοντας από την τυφλότητά του. Η αγάπη, που είναι ο καρπός όλων των αρετών. Η αγάπη μπορεί να δοθεί μόνο από τον Θεό, είναι το δώρο, που αποτελεί σκοπό για κάθε πνευματική προετοιμασία και άσκηση.

Ο Προϊστάμενος του Ταξιάρχη π. Γεώργιος Ζώρζος ευχαρίστησε τον π. Χριστοφόρο, γιατί προσέθεσε κάτι ακόμη για την πνευματική μας προκοπή και πρόοδο. «Ως άνθρωποι παρασυρόμαστε από τα χοϊκά», είπε, «και έχουμε ανάγκη και του παραμικρού λόγου, που θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την αξία του μεγαλείου της Χριστιανοσύνης».

Μαρία Ν. Ταστσόγλου

Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Αγια Λείψανα στους Ιερούς Ναούς της Μητροπόλεως μας

Ανακοίνωση

Ενημερώνουμε τους ευσεβείς Χριστιανούς ότι εχουν την τιμή και την δυνατότητα να προσκυνήσουν την Πρασκευή  12 Απριλίου 2013 στον Ιερό Ναό Αγίου Στυλιανού Κορυδαλλού τα Ιερά Λείψανα των θαυματουργών Οσιομαρτύρων Ραφαήλ, Νικολάου και Παρθενομάρτυρος Ειρήνης των εν Λέσβω όπου και θα παραμείνουν στον Ι.Ν. έως και την Δευτέρα 15 Απριλίου 2013 το απόγευμα.

Ανακοίνωση

Ενημερώνουμε τους ευσεβείς Χριστιανούς ότι εχουν την τιμή και την δυνατότητα να προσκυνήσουν την Τίμια Κάρα του Αγίου Παρθενίου Επισκόπου Λαμψάκου Προστάτου των Καρκινοπαθών
στον Ιερό Ναό Αγίου Χριστοφόρου Δαφνίου Χαϊδαρίου θα παραμείνει εκεί από την Δευτέρα 8 Απριλίου 2013  έως Σαββάτο 13 Απριλίου 2013




Τριήμερη Προσκυνηματική εκδρομή

Ο Ι.Ν.Παμμεγίστων Ταξιαρχών κορυδαλλού διοργανώνει τριήμερη προσκυνηματική εκδρομή από τις ημέρα Πέμπτη 16 Μαίου 2013 έως την Δευτέρα 20 Μαίου 2013  στίς περιοχές Χίο - Τσεσμέ - Αλάτσατα - Βούρλα - Σμύρνη.

Ενήμερώνουμε τους ενδιαφερόμενους ότι θα χρειαστούν να έχουν νέου τύπου ταυτότητα ή νέου τύπου διαβατήριο .

Η εκδρομή θα περιλαμβάνει:

* Ακτοπλοϊκά εισητήρια από το λιμάνι του Πειραιά για Χίο και επιστροφη με κρεβάτι σε τετράκλινες
  εσωτερικές καμπίνες
* Πούλμαν για την οποιδήποτε μετακίνηση στο νησί της Χίου
* Δύο διανυκτερεύσεις με πρωινό σε ξενοδοχείο
* Ολοήμερη εκδρομή στα απέναντι παράλια με μετακίνηση μέσω πλοίου και πούλμαν και  ελληνόφωνου  ξεναγού


Οποιαδήποτε παραπάνω πληροφορία και αναλυτικότερο πρόγραμμα μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Ι.Ν. και με τον π.Αλέξανδρο 


Προσκυνηματική εκδρομή

Ο Σύλλογος Ανεγέρσεως του Ι.Ν. μας θα πραγματοποιήσει ημερήσια προσκυνηματική εκδρομή το Σαββάτο 13 Απριλίου 2013 στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην επάνω Χρέπα Τριπόλεως.

Η αναχώρηση θα γίνει από τον Ι.Ν. Παμμεγίστων Ταξιαρχών την ώρα 7.30 π.μ. και το κόστος ανέρχεται στα 15 ευρώ

Δηλώσεις γίνονται στις κυρίες του Φιλοπτώχου ταμείου.