Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ

Τo ετος 2012 ξεκίνησε τό εργο:
ΣΤΕΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ από τό Υπουργείο Πολιτισμού, όλοκληρώθηΚε τόν Δεκέμβρΐο τοΰ 2013
Στίς 25 Ίανουαρίου 2014 εγΐναν τά θυρανοίξΐά του από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νικαίας Καί Κορυδαλλοΰ Κ. Άλέξΐο.
Κατά τή διάρΚεΐα τών έργασΐών στερέωσης τοΰ Βυζαντΐνοΰ Ναοΰ τών Ταξΐαρχών πραγματοποΐήθηκαν
αναΚτήσεις σύμφωνα μέ τήν αρχΐτεκτονΐκή τού πΐθανότατα παρουσίαζε ό ναός τή Βυζαντΐνή περίοδο.
Μέ βάση τήν αρχΐκή μελέτη, ό ναός ανήκεΐ στό βυζαντΐνό τύπο τοΰ τρίκογχου ναοΰ μέ τροΰλα ό όποίος
έπεκτάθηκε σέ μεταγενέστερη έποχή μέ ενα νάρθηκα στά δυτΐκά. Οί ανασκαφΐκές έpγασίες, δμως,
πού πραγματοποΐήθηΚαν στό έσωτερΐκό του ναού αποκάλυψαν παλαΐότερα θεμέλΐα στήν περΐοχή τοΰ νάpθηκα,
Καθώς Καί ενα βυζαντΐνό νόμΐσμα (φόλλΐς πού πΐθανότατα τοποθετείταΐ στά τέλη τοΰ 10ου ή στίς αρχές τοΰ 11ου αιώνα.
Έπίσης μετά τήν Καθαίρεση τοΰ νότΐου έσωτερΐΚοΰ τοίχου τοΰ νάpθηκα, παρουσΐάστηκε τόξο (Καμάρα) αποτελούμενο από αργούς
λίθους. Όλα τά στοΐχεία όδηγοΰν στό συμπέρασμα δτΐ πΐθανότατα ύπήρχε προέκταση τοΰ ναοΰ δυτΐκά ήδη από τή βυζαντΐνή
περίοδο.
Οί αρχαιολογικές ανασκαφές στό έσωτερΐκό τοΰ Κυρίως ναοΰ αποκάλυψαν βυζαντΐνό δάπεδο αποτελούμενο από λΐθόπλαΚες Καί
κροκάλες. Τή βάση τής αρχΐΚής Άγίας Τράπεζας αποτελοΰσε ενας όκταγωνΐκός κιονίσκος, ό όποίος δΐατηρήθηκε Καί αποτελεί τή
βάση τής σημερΐνής Άγίας Τράπεζας τοΰ ναοΰ, μπροστά από τήν όποία έντοπίστηΚε μία μΐκρή κρύπτη, βάθους περίπου ενός μέτρου,
έντός τής όποίας φυλάσσονταΐ όστά, πΐθανότατα ίερά λείψανα. Στή νότΐα Κόγχη τό ναοΰ έντοπίστηκε συλημένος τάφος πού περΐείχε ανακομΐδές καί κύρΐες ταφές πΐθανότατα μοναχών. Μία από τίς Κύρΐες ταφές πού έντοπίστηΚαν ειναΐ χαρακτηρΐστΐκή,
Καθώς συνοδευόταν από μΐκροευρήματα, δπως μία πήλΐνη αγνύθα (ύφαντΐΚό βάρος) Καί ενα πήλΐνο μυροδοχείο,
τά όποία τοποθετοΰνταΐ Καί αύτά χρονΐΚά στή Βυζαντΐνή περίοδο. Οί ανασΚαφές έπίσης εφεραν στό φώς τμήματα λαξευμένων
Καί σκαλΐστών μαρμάρων, πού ϊσως αποτελούσαν τμήματα τοΰ βυζαντΐνοΰ μαρμάρΐνου τέμπλου.

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

Ύστερα από αρκετό καιρό σκεφτήκαμε ότι πρέπει να μάθετε  τι  συνέβη το πρωινό του Σαββάτου
1 Φεβρουαρίου 2014 .
Ήταν η ημερομηνία που είχε οριστεί  η τέλεση της πρώτης θείας λειτουργίας ύστερα από την αποκατάσταση του ιστορικού Ιερού Ναού μας ,
των Ασωμάτων Ταξιάρχων Κορυδαλλού   (10ος αι μ.Χ.).
Ήταν  05:50  το πρωί όταν ένας συνεργάτης φωτογράφησε εξωτερικά τον ιστορικό Ναό σε σημείο που εσωτερικά δεν δικαιολογούταν η εμφάνιση όσων πρόεκυψαν στη φωτογραφία .
Ω ! ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΣ !
Ο αναμμένος εσωτερικά πολυέλαιος απεικονίστηκε και το σημαντικότερο ήταν η θαυμαστή φανέρωση του Αρχαγγέλου (Πανορμίτη Μιχαήλ) που ήλθε στο Ναό Του για να σηματοδοτήσει τη ζωντανή παρουσία Του.

ΖΕΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ







Δείτε το φωτογραφικό αφιέρωμα Παμμεγίστων Ταξιαρχών που έφτιαξε κάποιος Πιστός της ενορίας μας.(πατήστε επάνω)
 
Η έναρξη κατασκευής του νέου Ιερού Ναού 

Ο επιβλητικός Ναός των Πολιούχων του Κορυδαλλού και μπροστά ο παλιός Ναϊσκος των Αγίων Ασωμάτων (Ταξιαρχών). Στην ανέγερση του νέου μεγάλου Ναού πρωτοστάτησε ο "Σύλλογος για την ανέγερση του Ι.Ν. Παμεγγίστων Ταξιαρχών" με Ιδρυτή και Πρόεδρο τον τότε Δήμαρχο Αδαμάντιο Αυγουστίδη. Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 1955 και ο Ναός θεμελιώθηκε το 1957 από την πριγκίπισσα Ειρήνη, κόρη της τότε βασιλικής οικογένειας. Εϊναι Ενοριακός Ναός. Από το 1955 μέχρι την αποπεράτωση του νέου οικοδομήματος (1964), ο Ναός στεγαζόταν σε ξύλινο παράπηγμα, δίπλα ακριβώς από το ομώνυμο παλιό Εκκλησάκι. Το 1969 δημοσιεύθηκε Β. Διάταγμα με το οποίο οι Άγιοι Ταξιάρχες ονομάστηκαν Πολιούχοι και Προστάτες του Κορυδαλλού.
Ο Ιερός Ναός των Αγίων Ασωμάτων (Ταξιάρχες)

Η πιο παλιά ανάμεσα στις πολλές Εκκλησίες του Κορυδαλλού και από τις αρχαιότερες σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο της Αττικής, είναι ο μικρός Ναός των Αγίων Ασωμάτων (Ταξιάρχες). Σώζεται σε πολύ καλή κατάσταση στη ΒΔ πλευρά της ομώνυμης πλατείας και δίπλα στο νέο μεγάλο Ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών.

Το Εκκλησάκι βρισκόταν μέσα στην τεράστια αγροτική ιδιοκτησία (τσιφλίκι) της οικογένειας των Κατζικάρηδων, και έδωσε στην περιοχή την πρώτη της ονομασία (Άγιοι Ασώματοι), όπως αυτή ήταν σε χρήση από τον περισσότερο κόσμο, μέχρι τα μέσα του περασμένου αιώνα. Εξυπηρετούσε τις θρησκευτικές ανάγκες των ανθρώπων που βρίσκονταν στη δούλεψη της οικογένειας και ήταν οι λεγόμενοι ξωτάρηδες. Έτσι ονόμαζαν στην εποχή της τουρκοκρατίας τους άκληρους εργάτες της γης (κολίγους), που αποζητούσαν από την καλλιέργεια των τσιφλικιών, μένοντας μόνιμα εκεί και εξαρτημένοι άμεσα από τη δουλειά και από τη στέγη που τους εξασφάλιζε ο μεγαλοκτηματίας.
 
Πηγή κειμένων νέου Ιερού Ναού