Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Τα νέα μας και στην Φωνή των Πειραιωτών


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ: ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2011 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της Νεανικής Ενοριακής Ομάδας του Ιερού Ναού Ταξιαρχών, στην οποία κύριος ομιλητής ήταν ο Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης του Ιερού Ναού Παναγίας Βλαχερνών Κερατσινίου π. Μαρίνος Πιτσικάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Χημείας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος ανέπτυξε με λίγα και μεστά λόγια το φλέγον ζήτημα της αντιδιαστολής και σύμπλευσης της Επιστήμης και της Θρησκείας.Προλογίζοντας ο προϊστάμενος του Ναού π. Γεώργιος Ζώρζος αναφέρθηκε στον ρόλο της Εκκλησίας, που με κάθε μέσον προσπαθεί να βοηθήσει το ποίμνιό της να λάβει πνευματική ενίσχυση από τα νάματα της πίστεώς μας, ώστε να ελευθερωθεί από τον βάλτο που βρίσκεται και να αποκτήσει περπάτημα υπαρκτό. Η Εκκλησία προσπαθεί να ανελκύσει τον άνθρωπο από το «έλος» της μοναξιάς και να τον βάλει στον σωστό δρόμο της αγάπης, αρκεί ο ίδιος να είναι ακροατής των λόγων Της, ώστε να ηρεμήσει, να πάρει δύναμη να βγει από την ζούγκλα που ζει και να καθαριστεί από τον μολυσμό της καθημερινότητας.Λαμβάνοντας τον λόγο ο π. Μαρίνος Πιτσικάλης επεσήμανε ότι μας είναι απαραίτητα τα φώτα της επιστημονικής γνώσεως, διότι μας βοηθούν στην πνευματική μας ανέλιξη. Η Ορθόδοξη Θεολογία διακρίνει δύο είδη γνώσεως: την κοσμική και την θεία. Η κοσμική γνώση κινείται στο επίπεδο του κτιστού και αδυνατεί να προσεγγίσει το άκτιστο, το θείο. Η θεία γνώση αναφέρεται στο επίπεδο του ακτίστου, του θείου, και αποκαλύπτει στον κόσμο τον σκοπό του Θεού. Μεταξύ των δύο γνώσεων δεν μπορεί να υπάρχει σύγκρουση, γιατί κάθε μία κινείται στο δικό της επίπεδο και έχει τον δικό της χαρακτήρα. Όσοι ενδιαφέρονται μόνο για το επίπεδο της εγκοσμιότητας, προτάσσουν την επιστημονική γνώση και στερούν από τον εαυτό τους την πνευματική ελευθερία. Όσοι ενδιαφέρονται για το υπερβατικό επίπεδο, παραβλέπουν την αξία της εγκόσμιας γνώσης, η οποία διευκολύνει την εξυπηρέτηση των βιοτικών αναγκών. Το σημαντικότερο στοιχείο της επιστημονικής έρευνας είναι ο σκοπός, για τον οποίον αυτή πραγματοποιείται. Πρώτιστο καθήκον του ανθρώπου είναι η έρευνα για την γνώση του εαυτού του. Ωστόσο, κάνει το μεγάλο λάθος και ασχολείται με την έρευνα του κόσμου.Με την έρευνα ο άνθρωπος αναζητά την αλήθεια. Η αλήθεια που προκύπτει από την επιστημονική έρευνα είναι σχετική και αναγνωρίζεται ως αλήθεια μέχρις ότου διαψευσθεί ή συμπληρωθεί. Η αλήθεια κατά την ορθόδοξη θεολογία δεν ανακαλύπτεται από τον άνθρωπο, αλλά προσφέρεται απευθείας από τον Θεό. Ο άνθρωπος δεν δημιουργεί την αλήθεια, αλλά την αποδέχεται και την ζει με την τήρηση της θείας εντολής. Διψά για πληρότητα πνεύματος, αναρωτιέται τι είναι μετά τον θάνατο και αναζητά τον Θεό. Όπως δεν μπορεί να ζήσει χωρίς την Επιστήμη, έτσι δεν μπορεί να ζήσει και χωρίς τον Θεό. Ποιος δημιούργησε τον κόσμο και τον άνθρωπο; Τίθεται πάντα το μεγάλο ερώτημα, που μένει αναπάντητο! Ας μην αναπαυόμαστε στις ανακαλύψεις, αλλά ας αναζητούμε τον Θεό, ήταν η προτροπή του πατρός Μαρίνου Πιτσικάλη.Στο τέλος της ομιλίας, κατά την διάρκεια του κεράσματος, ακολούθησε πλήθος ερωτήσεων από τα διψασμένα νιάτα, στα οποία ο π. Μαρίνος απαντούσε εύστοχα και ειλικρινά προς ικανοποίηση των ερωτώντων. Τον Θεό Τον βλέπουμε ως ενέργεια – συμπλήρωσε – και βιώνουμε τις ενέργειές Του έχοντας την ψυχή μας ανοιχτή.Μαρία Ν. Ταστσόγλου
ΠΗΓΗ:
http://fonipeiraioton.blogspot.gr/2012/10/blog-post_2699.html